Miért bukik el a legtöbb hirdetés az első 3 másodpercben? Spoiler: nem a dizájn miatt.
A mai reklámzajban egyetlen esélyed van arra, hogy megfogd az embereket: az első mondat. A hook – vagyis a figyelemfelkeltő nyitás – és az üzenet, amit közvetítesz, mindenek felett áll. Ha ez nem üt, a többi már mindegy. Lehet szép a kreatív, lehet okos a célzás, ha nem tudjuk azonnal elmondani, miért fontos ez a hirdetés a nézőnek, akkor el is vesztettük. Ebben a posztban megmutatjuk, hogyan lehet ütős hookot és kristálytiszta üzenetet írni, amire még a scrollozó ujj is megtorpan.
Az átlagos felhasználó a közösségi médiában gyors, impulzív és szelektív
Nem olvas, hanem scrollol – másodpercek töredéke alatt dönt arról, hogy érdekli-e valami vagy sem. Elsőként a képre vagy videóra figyel, majd – ha az megfogja – rápillant a szövegre. De itt sincs sok időnk: az első sor vagy szó dönti el, hogy tovább olvas-e. A felhasználó nem keres tartalmat, hanem a tartalomnak kell rá találni, a saját nyelvén, a saját ritmusában. És ha egy poszt nem releváns, izgalmas vagy szokatlan? Egy mozdulat, és már el is tűnt.
Ajánlat nélkül nem hirdetés, csak drága emlékeztető
Ha egy hirdetés nem tartalmaz visszautasíthatatlan ajánlatot, akkor pusztán informál – de nem ösztönöz. A figyelem megszerzése már önmagában kihívás, de ha meg is állítjuk a felhasználót, egy homályos vagy gyenge ajánlat nem mozdítja őt cselekvésre. Persze nem minden termék vagy szolgáltatás rendelkezik ilyen attribútumokkal, ilyenkor jön a marketinges kreatív ereje, ahol egyrészt kialakítjuk azokat az üzeneteket amikbe öltöztetve egy közepesen érdekes ajánlat is képes visszautasíthatatlanná válni.
Ha megvan az ajánlat, akkor jön a következő lépés, amikor a másodperc tört része alatt el kell kapnunk a szemlélő figyelmét és megállásra kell kényszerítenünk a robotpilóta módon történő scrollozásban.
A hook
A hook egy figyelemfelkeltő nyitóelem – lehet egy mondat, kérdés, vizuál vagy mozdulat –, ami azonnal megragadja a néző érdeklődését. Célja, hogy megállítsa a scrollt, és rávegye az embert, hogy tovább nézze vagy olvassa a tartalmat.
Ahhoz, hogy te is képes legyél ilyen tartalmakban gondolkodni, összeszedtem neked néhány instant használható tartalomalkotási módszert.
Probléma és a megoldása
Írj le egy problémát, amivel a célcsoportod nap-mint nap szembesül és adj rá egy megoldást.
Probléma: „Eleged van abból, hogy órákig ülsz a gép előtt, és mégsem készül el időben a kampány?”
Megoldás: Mi átvesszük tőled a teljes online marketing terhet – hogy te végre azzal foglalkozhass, amihez igazán értesz.
Ők és Mi összehasonlítása
Hasonlítsd össze a termékedet a konkurenciáéval (nem direktben, hanem árnyalva az „átlagos mosópor”-elven).
Ők: „Átlagos marketingügynökségek hetekig ülnek egy kampányon, mire végre kapsz valamit – ami lehet, hogy nem is működik.”
Mi: „Nálunk 3 napon belül látod a kreatívot, adat alapon döntünk, és úgy kommunikálunk, mintha a márkád mi lennénk.”
A statisztika hatalma
Mutasd be számokkal megerősítve, hogy a te szolgáltatásod mivel jobb az átlagnál.
Állítás: „A vállalkozók 82%-a elbukik az első kampányán – mert rossz üzenetet választ.”
Megoldás / ajánlat: „A nálunk készült hirdetések 90%-a már az első héten konverziót hoz. Mi nem csak dizájnt adunk, hanem stratégiát is.”
Van egy ötleted, de nem tudod, hogyan valósítsd meg? Ne aggódj, segítünk!
A felhasználói visszajelzésekre épített bizalom
Gyűjts visszajelzéseket valódi felhasználóidtól. Akár egy gyengébb minőségű videó is hiteles bizalomépítő lesz.
Állítás: „Azt hittük, csak egy sima kampány lesz. Aztán 3 nap alatt több lead jött, mint az előző hónapban összesen.” – írta egy új ügyfelünk.
Miért működik: A valódi (vagy valószerű) visszajelzések emberiek, hitelesek, és az olvasó könnyen azonosul velük. Nem dicsekszünk, más mondja rólunk, hogy működik, amit csinálunk.
A tulajdonságok vagy előnyök kiemelése
A tulajdonság megmutatja, mit csinálunk, az előny pedig, hogy miért jó ez az ügyfélnek. A kettő együtt üt igazán.
Tulajdonság (Feature): „Nálunk minden kampány mögött A/B teszt fut, adatvezérelt döntéshozatallal.”
Előny (Benefit): „Így nem csak szép lesz a hirdetésed, hanem működni is fog – konverzióval, nem kérdőjelekkel.”
Az előnyök kiemelése
Az emberek nem terméket akarnak, hanem eredményt. Nem marketinget, hanem nyugalmat, bevételt, elismerést. Az előnyök érzelmi kapcsolódást hoznak, ami döntésre ösztönöz.
Állítás: „Kevesebb stressz, több ügyfél, és végre úgy néz ki a kampányod, ahogy megálmodtad.”
Meséld el a márka történetét
A személyes sztori hiteles és emberi. Nem elad, hanem mesél – az olvasó pedig elkezd kapcsolódni. Látja, hogy egy valódi problémára született valódi megoldás.
Állítás: „Az első kampányunkat egy barátunknak csináltuk, aki belefáradt abba, hogy a marketingje csak viszi a pénzt, de nem hoz semmit.”
Unboxing - az ajándékbontogatás élménye
A felhasználók által készített, nyers, szűretlen tartalom hitelesebb, mint bármilyen stúdióvideó. Az emberek bíznak mások véleményében – főleg, ha azok hasonló helyzetben vannak. Emellett tudatalatt minket is megajándékoz a gyermeki kíváncsiság élményével és az ajándék kapás örömével.
Állítás: „Ez most jött meg! 😍 Már most látom, hogy ezzel sokkal profibban fog kinézni a hirdetésem.”
Van egy ötleted, de nem tudod, hogyan valósítsd meg? Ne aggódj, segítünk!
Előtte, utána
A vizuális kontraszt önmagáért beszél. Nem kell rámutatni vagy elmagyarázni – az emberek maguktól érzik a különbséget.
Állítás: Két kép. Bal oldalon egy káoszos, ötlettelen social feed. Jobb oldalon letisztult arculat, ütős szövegek, pörgő kampányok.
3 ok, amiért ezt válaszd
A felsorolás átlátható, könnyen fogyasztható, és három jól megfogalmazott érv már elég lehet a döntéshez.
Állítás: Miért bízd ránk a kampányodat?
- 🎯 Nem csak kreatívak vagyunk, hanem stratégiában is gondolkodunk.
- ⚡ Gyorsan reagálunk, nem vársz heteket egy kreatívra.
- 📈 A cél nem a like, hanem az eredmény – és ezt mérni is tudjuk.
A kampányod lelke: az ajánlat
Lehet akármilyen ütős a hook, lehet tökéletes a vizuál, és lehetnek kiváló érvek vagy statisztikák – ha az ajánlatod nem elég vonzó, az egész kampány csak látványmarketing marad. Az emberek figyelmét meg tudjuk ragadni, de ha nincs igazi motivációjuk arra, hogy cselekedjenek, akkor elsétálnak. Egy jó ajánlat konkrét, sürgető és értékarányos – megmutatja, mit nyer a felhasználó itt és most, ha lép. A kampányeszközök csak akkor működnek igazán, ha van miért használni őket.
Kezdd az ajánlattal, építs a hookokra – vagy bízd ránk az egészet!
Ha szeretnél eredményesebb kampányokat, az első lépés mindig az ajánlatod: mit adsz, kinek és miért most? Ezután jöhetnek a hookok, a kreatív koncepciók és a jól felépített hirdetések. De ha nincs időd, kedved vagy energiád ezzel vesződni – mi pont ebben vagyunk jók. A Jacsomedia Digitális Ügynökségnél nem csak posztolunk: kampányt tervezünk, üzenetet csiszolunk, kreatívokat gyártunk és eredményre lövünk.